Правила поведінки здобувачів освіти Кіндратівського ліцею Хотінської селищної ради Сумського району Сумської області
І. Загальні положення
1.1. Правила поведінки здобувачів освіти (далі – Правила поведінки) визначають основні права, обов’язки і норми поведінки учнів Кіндратівського ліцею Хотінської селищної ради.
1.2.Дані Правила поведінки базуються на чинному законодавстві України.
1.3. Метою створення Правил поведінки є:
- створення ділової та робочої атмосфери під час освітнього процесу;
- виховання у здобувачів освіти дисциплінованості та громадянської самосвідомості;
- формування розуміння морально-етичних норм поведінки в суспільстві;
- формування безпечного освітнього середовища та виконання санітарно-гігієнічних вимог;
- формування відчуття корпоративної приналежності, поваги до традицій закладу освіти.
ІІ. Права учнів
2.1. Відповідно до ст. 53 Закону України «Про освіту» учні як здобувачі освіти мають право на:
· навчання впродовж життя та академічну мобільність;
· доступність та безоплатність загальної середньої освіти;
· вибір форми навчання (екстернат, патронаж, сімейна (домашня) освіта), факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
· якісні освітні послуги;
· справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
· відзначення успіхів у своїй діяльності;
· свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;
· безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;
· повагу людської гідності;
· захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, булінгу (цькування), дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;
· отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг як особа, яка постраждала від булінгу (цькування), стала його свідком або вчинила булінг (цькування);
· користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;
· доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;
· трудову діяльність у позанавчальний час;
· участь у учнівському самоврядуванні;
· участь в обговоренні і внесення власних пропозицій щодо організації освітнього процесу, дозвілля учнів.
ІІІ. Обов’язки учнів
3.1. Учні як здобувачі освіти зобов’язані:
-виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;
-поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;
-відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;
-дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов Статуту освітнього закладу.
ІV. Основні правила поведінки здобувачів освіти
4.1. Ми у безпеці:
- Кіндратівська ЗОШ І-ІІІ ступенів – територія, на якій не місце для зброї, вибухових або вогненебезпечних предметів та речовин; спиртних напоїв, наркотичних речовин, сигарет (електронних – також); шокерів, газових балончиків, ножів та інших небезпечних предметів;
- цькування, бійки, залякування, лихослів’я та знущання над людиною є неприпустимими формами поведінки у закладі освіти та за її межами;
- неприпустимою формою поведінки учнів є бійки та штовхання, бігання сходами, коридорами, небезпечні ігри, застосування фізичної сили, що може призвести до травмувань;
- здобувачі освіти дотримуються правил пожежної безпеки, правил охорони праці, безпеки життєдіяльності у закладі освіти та поза його межами;
- учні використовують навчальне та спортивне обладнання тільки після дозволу вчителя та після проведення інструктажу щодо його використання;
- учні дотримуються правил техніки безпеки як під час уроків, так і після їх закінчення;
- йти зі школи та її території можна лише з дозволу класного керівника або медичної сестри, попередньо узгодивши з батьками.
4.2. Ми – ввічливі:
- учні поводяться ввічливо;
- поводяться гідно та поважають честь і гідність людей, які знаходяться поруч;
- у спілкуванні поводяться так, щоб чути своїх товаришів, поважають право кожного на свій особистий простір;
- висловлюють свої погляди, не зачіпаючи гідності і почуттів інших людей;
- бережуть майно, дбають про чистоту та порядок на території закладу;
- слідкують за особистими речами. Адміністрація закладу освіти та педагогічний колектив відповідальності за втрату особистих речей не несуть;
- під перебуванняв шкільній їдальні дотримуються добросусідських взаємин, правил особистої гігієни та культури поведінки за обіднім столом;
- дбайливо ставляться до друкованих видань у шкільній бібліотеці, повертаючи їх у встановлені терміни. У разі втрати – повертають рівноцінне видання. Під час перебування в читальній залі дотримуються тиші та взаємоповаги до інших.
4.3. Ми – старанніі наполегливі у навчанні:
- заняття починаються відповідно до розкладу, затвердженого директором закладу освіти;
- здобувач освіти приходить до закладу за 15-20 хвилин до початку занять;
- до приходу вчителя здобувачі освітиготують все необхідне до уроку, підручник, щоденник, зошити мають бути акуратно покладені на парті;
- під час уроку дотримуються порядку, не заважають працювати однокласникам та вчителю;
- учні використовують під час уроку необхідні підручники, зошити, письмове приладдя, інструменти, робочий та спортивний одяг;
- учні дотримуються правил комунікації під час участі у дискусіях, дебатах, тренінгах тощо;
- зошити, щоденники ведуть чисто, охайно, у відповідності з вимогами орфографічного режиму, підписи відповідають встановленим зразкам;
- на уроки фізичної культури приходять у спортивній формі та спортивному взутті. Учні, звільнені від занять фізичною культурою, обов’язково присутні у спортивній залі;
- під час перерв підтримують чистоту і порядок на своєму робочому місці;
- здобувачі освіти старанно виконують домашні завдання, дотримуючись академічної доброчесності;
- пропуски учнями навчальних занять з поважної причини підтверджуються необхідними документами (поясненням від батьків або довідкою від лікаря);
- здобувачі освіти сприяють збереженню та примноженню традицій закладу освіти, підвищенню його престижу власними досягненнями у навчанні, спорті, творчості.
V. Заохочення учнів
5.1. За досягнення у навчанні та/або суспільно-корисну діяльність учні можуть бути відзначені:
· грамотами, дипломами різних рівнів;
· похвальними листами«За високі досягнення у навчанні»,похвальними грамотами «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів»; медалями – золотою «За високі досягнення у навчанні» або срібною «За досягнення у навчанні»;
· іншими способами, не забороненими законодавством України.
VІ. Прикінцеві положення
6.1. Правила поведінки учнів вступають в дію з моменту їх узгодження з усіма учасниками освітнього процесу.
6.2. Правила розповсюджуються на всіх здобувачівосвіти і є обов’язковими для виконання.
Коментарi