ШАНОВНІ БАТЬКИ!

«StopRussia | MRIYA» - платформа, яка являється виробником проектів за підтримки Кіберполіції України та волонтерів. Кіберполіція України, спільно з волонтерами та небайдужими громадянами перетворила проект «МРІЯ» у сильну ініціативу протидії російським окупантам в медіа-просторі. - "Найбільша сила нашої спільноти — це наші підписники, завдяки Вам, ми успішно блокуємо та протидіємо російській агресії в Інтернеті."

MRIYA об’єднує під одним ім’ям всі напрямки нашої діяльності, особливо створених під час війни!

https://mriya.social/

https://mriya.social/projects/mriya-bot/

https://mriya.social/projects/stopfraud/

/Files/images/2022-2023/481.jpg

Пам'ятка

/Files/images/2022-2023/pamyatka/Пам\'ятка для постраждалих _посадових осіб від торгівлі людьми_page-0001.jpg /Files/images/2022-2023/pamyatka/Пам\'ятка для постраждалих _посадових осіб від торгівлі людьми_page-0002.jpg /Files/images/2022-2023/pamyatka/Пам\'ятка для постраждалих _посадових осіб від торгівлі людьми_page-0003.jpg /Files/images/2022-2023/pamyatka/Пам\'ятка для постраждалих _посадових осіб від торгівлі людьми_page-0004.jpg /Files/images/2022-2023/pamyatka/Пам\'ятка для постраждалих _посадових осіб від торгівлі людьми_page-0005.jpg /Files/images/2022-2023/pamyatka/Пам\'ятка для постраждалих _посадових осіб від торгівлі людьми_page-0006.jpg /Files/images/2022-2023/pamyatka/Пам\'ятка для постраждалих _посадових осіб від торгівлі людьми_page-0007.jpg /Files/images/2022-2023/pamyatka/Пам\'ятка для постраждалих _посадових осіб від торгівлі людьми_page-0008.jpg

ЗВЕРНЕННЯ ДО БАТЬКІВ

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в області звертається до мешканців Сумщини, особливо до батьків.

Найчастіше біда трапляється тоді, коли малечу залишають напризволяще, там, де на кожному кроці на них чатує небезпека.

Незабаром канікули. На жаль, вони не завжди минають без нещасних випадків. Пустощі з вогнем, незнання елементарних правил безпечної поведінки - першопричини сумних та трагічних наслідків.

Шановні батьки! Не залишайте дітей без нагляду. Виховуйте у них культуру безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, побутовими приладами. Роз’яснюйте правила відпочинку в лісі, на водних об’єктах та як діяти в екстремальних ситуаціях.

Пам'ятайте, що безпека наших дітей, в першу чергу, залежить від нас самих!

Як говорити з підлітками про “Редан”: поради від ювенальної поліції

Останніми днями розголосу набула потенційно небезпечна діяльність руху “ПВК “Редан””. У зв’язку із цим Ювенальна поліція України дала поради щодо того, як говорити з підлітками про молодіжні субкультури.

Відповідний матеріалз’явився на сторінці Ювенальної поліції у Facebook.

Як зазначено в дописі, іноді підліток не може самостійно реалізувати свої бажання. Він або вона знаходять своє місце в молодіжному угрупуванні для самоствердження й самореалізації.

Деякі батьки можуть не підозрювати, що дитина належить до певної субкультури, яка толерує і заохочує девіантну поведінку.

Що робити батькам у такій ситуації?

  • Спокійно, відкрито і прямо поспілкуватися з дитиною, надати їй можливість говорити, коли буде до цього готова, не підганяти її.
  • Якщо дитина розповідає, куди вона ходить і як проводить свій час, батьки мають виявити якомога повнішу обізнаність в обговорюваній темі; слід виявляти терпіння, наполегливість, доброзичливість для уникнення емоційного дискомфорту, недовіри чи агресії з боку підлітка.
  • Потрібно опанувати інтернет-технології, мати власні акаунти в соцмережах, стати там другом своїй дитині.
  • Щотижня слід аналізувати вміст сторінок дитини, уважно читати її публікації, вивчати групи, до яких вона приєдналася.
  • “Познайомитися” з віртуальними друзями дитини, звертати увагу на фото й відео, що викликають її інтерес, зокрема ті, що збережені, поширені або вподобані.
  • Показати дитині, що батьки піклуються про неї, запропонувати провести разом час.
  • Зосередитися на тому, щоб показати дитині її переваги, знайти її сильні сторони, допомогти побачити себе унікальною особистістю.
  • Після встановлення контакту та виявлення підлітком довіри до батьків слід пояснити згубність і безперспективність деструктивної поведінки, підкріплюючи це фактами, які добре відомі підліткові; допомогти підлітку зрозуміти ступінь ризику від деструктивної поведінки і невідворотної відповідальності за скоєне (зокрема, у випадку вчинення булінгу або іншого правопорушення).

У зону ризику виявів деструктивної поведінки потрапляють підлітки, яким бракує батьківської уваги і підтримки, а також ті, чиє перебування в інтернеті не контролюють.

/Files/images/2022-2023/309619736.png

Негативний вплив сучасного інформаційного простору на психічне та фізичне здоров’я дитини

Інформаційний простір: друг чи ворог?

Відомо, що новітні комп’ютерні та інформаційні технології, а особливо мережеві, суттєво впливають на життєдіяльність дитини та розвиток її мозку. Вчені висувають припущення, що збільшення обсягу інформації і прискорення її обробки людиною може згубно вплинути на розвиток розумових здібностей дитини.

На даний момент є небезпека того, що діти поступово переходять на підтримання мозкової активності технологічними засобами прогресу, опрацьовуючи інформацію, яку черпають з глобальної інформаційної бази – Інтернету. У свою чергу в подальшому скорочується кількість інноваційних ідей і самостійних розумових процесів, прийняття рішень, а тому здобувачі освіти, в основній масі, виступають пасивним інформаційним споживачем.

Учні від величезної кількості інформації і дефіциту часу на обробку її гігантських обсягів, перевантажені і тому перестають логічно мислити, в результаті чого настає так званий інформаційний невроз.

Соціальні мережі сприяють тому, що діти перестають відчувати бажання спілкуватися в реальному світі з реальними людьми, звикаючи жити у власному мікросвіті з присутністю тільки віртуальних співрозмовників. Гаджети одночасно підтримують і порушують духовний та емоційний зв’язок між людьми.

Але все ж ера інформаційних технологій наступила, і людство не зможе відмовитися від її благ в силу динамічного росту і прагнення до тривалого, комфортного і безпечного життя. Тому необхідно усвідомити, що розвиток або регрес людської цивілізації за допомогою інформаційних технологій залежить від кількості позитивних чи негативних форм впливу цих технологій на життєдіяльність суспільства.

Вплив інформаційних технологій на здоров’я

Поширеність хвороб серед дітей та підлітків за останні роки зросла, серед них є хвороби нервової системи та розлади психіки і поведінки. Така ситуація відбувається на тлі прогресуючого впровадження технічних засобів: комп’ютерів, мережі Інтернет, мобільних телефонів, які стають невід’ємними компонентами життя та змінюють фізіологічні умови існування підлітків і можуть сприяти розвитку різних захворювань.

Головним джерелом несприятливого впливу на здоров’я користувачів персональних комп’ютерів є монітор. Поряд із ергономічними параметрами: знижений контраст зображення, дзеркальні бліки від екрану, мерехтіння зображення, небезпеку становить електромагнітне випромінювання.

До його біологічної дії найбільш чутливими системами організму є нервова, імунна, ендокринна та статева. Підвищений ризик розвитку захворювань мають діти та підлітки – особи, які переживають період активного росту, становлення ендокринної, нервової, серцево-судинної та інших систем.

Тривала робота на комп’ютері викликає зміни у функціонуванні організму. Часто робота за комп’ютером передбачає постійну концентрацію уваги та засвоєння великої кількості інформації. Характерним є отримання непотрібної інформації, яка «перевантажує» мозок та пам’ять і призводить до розумової втоми та порушення уваги. Внаслідок нервово-емоційної напруги швидко розвивається перевтома, що провокує головний біль. Може виникати шум у вухах, запаморочення, нудота. Неконтрольоване у часі спілкування із комп’ютером на тлі перевтоми призводить до розладів сну, метушливості у поведінці, порушення пам’яті.

У процесі роботи з комп’ютером у підлітків може розвиватися комп’ютерний зоровий синдром, який ґрунтується на зоровому стомленні. Зорові симптоми: зниження гостроти зору; його затуманення; труднощі при переводі погляду з ближніх предметів на дальні і назад; відчуття змін забарвлення предметів; двоїння.

Вимушена поза з нахилом уперед вносить зміни в конфігурацію хребетного стовпа дитини і призводить до звуження її грудної клітки, що відбивається на заповненні шлуночків серця кров’ю і серцевому ритмі.

Тривале перебування за комп’ютером може бути причиною порушень харчування молодого організму. Це недостатнє, нерегулярне, незбалансоване харчування, наслідком якого є порушення роботи травного тракту, вітамінна та мінеральна недостатність, або зловживання продуктами швидкого приготування, фаст-фудом на тлі гіподинамії, що є причиною надмірної маси тіла, метаболічних та ендокринних порушень.

Можуть виникати статеві порушення, пов’язані зі зміною регуляції з боку нервової та нейроендокринної систем.

Вплив інформаційних технологій на особистість дитини

Дозована та спрямована робота на комп’ютері має багато позитивних якостей, особливо на етапі пізнання світу, формування корисних навичок. Молодь отримує великі можливості для всебічного саморозвитку, освіти та розширення комунікативних зв’язків. Але, як не парадоксально, ці надбання призводять до зниження культурного рівня підліткового контингенту, моральних якостей, пам’яті та уваги; розвитку ізольованості від оточуючих. У «комп’ютеризованого» покоління відмічаються зміни фундаментальних духовно-культурних засад, понять і уявлень, а інтелектуальний розвиток відбувається в іншому соціально-часовому вимірі. Інформаційні технології чинять гіпнотичний вплив на інтелект та духовність підлітків, а комп’ютерні ігри здатні довести до повного змішування реального та віртуального світу.

Привабливість комп’ютерного світу для підлітків обумовлена: наявністю «власної території», яку складно контролювати дорослим; можливістю самостійно приймати рішення. Зворотна сторона тривалого перебування у віртуальних обставинах – психологічний інфантилізм із відсутністю відповідальності за свої вчинки, агресивність або емоційна холодність, певне звуження кругозору, ризик асоціальної поведінки.

Проте, тривале перебування у світі віртуальної реальності у підлітковому віці може стати причиною адиктивної поведінки, що характеризується прагненням перебувати за комп’ютером якомога довше та є проявом соціальної дезадаптації. Сприяти розвитку залежності можуть дефекти виховання в сім’ї: гіперопіка, емоційна нестабільність, зайва вимогливість батьків тощо.

Формуванню інших форм девіантної поведінки сприяє небезпека, з якою діти і підлітки можуть зустрітися, перебуваючи в режимі онлайн: експлуатація довіри (їх можуть спокусити на вчинення непристойних дій, застосовувати до них шантаж); доступ до порнографії; доступ до сайтів із деструктивним змістом (інструкцій з виготовлення чи покупки наркотичних речовин, вибухівки та ін.).

Найбільш небезпечними є рольові комп’ютерні ігри, що здатні сформувати стійку психологічну залежність. Часто вони не враховують вікових психологічних особливостей і здатні вплинути на формування особистості в період активної соціалізації. Підліток отримує гострі, яскраві враження у віртуальному світі і не прагне повертатися у буденність.

Використання гаджетів у підлітковому віці

Усе більше інформаційних технологій та сучасних пристроїв покликано покращити та полегшити життя дітям та підліткам. Упровадження у широке користування мобільних телефонів, стаціонарних та портативних комп’ютерів, бездротового Інтернету та інших технологічних нововведень потребує правильного та раціонального використання цих засобів.

Знайдено зв’язок між порушенням поведінки підлітків, когнітивними змінами та частотою і тривалістю використання мобільних телефонів, планшетів та інших гаджетів. Такому зв’язку віддається перевага перед реальним спілкуванням, а відсутність повідомлень викликає тривожність та напруження, дратівливість та зниження настрою. Читання з екрану та мобільна ігроманія призводять до напруження очей і можуть передувати порушенням зору.

Шановні батьки, пам’ятайте що гармонійний розвиток особистості і високий рівень психічного здоров’я будуть забезпечені тоді, коли людина з дитинства житиме і розвиватиметься в умовах сприятливого психогігієнічного інформаційного середовища.

Розпочала роботу платформа про здорове харчування у школах «Знаїмо»

В Україні з’явився новий портал – «Знаїмо». І зовсім нове слово!

«Знаїмо» – це коли ми знаємо, що їмо! А саме – корисну, свіжу, збалансовану їжу. Cаме заразповністю реформується система шкільного харчування у країні. «Знаїмо» – це інтернет-простір для всіх, хто прагне харчуватися правильно й хоче знати, з чого почати.

Бо їжа – не тільки здоров'я. Це ще й спосіб мислення.

Нехай уже сьогодні портал «Знаїмо» стане вашим провідником у новий світогляд!

Платформа «ЗнаЇмо»: знаємо, що їмо!

Шановні батьки, дослухайтесь до порад рятувальників.

Повірте, виконання елементарних правил, зробить дозвілля Вашої дитини безпечним.

Візьміть до уваги наступні рекомендації і Ви будете спокійними за своїх дітей:

- не залишайте дітей без нагляду;

- не дозволяйте дітям гратися із сірниками, роз`яснійте про небезпеки таких забав;

- поясніть дітям, що таке легкозаймисті, колючі, ріжучі, вибухонебезпечні предмети і яку небезпеку вони несуть;

- окресліть дитині коло людей, до яких вона може в разі потреби звернутися за допомогою.

Незабувайте, що в дитячих очах саме Ви найкращий приклад для наслідування, а тому щоденно дотримуйтесь елементарних вимог безпеки життєдіяльності!

Хочете першими дізнаватись важливу інформацію про діяльність рятувальників?

Підписуйтесь на наші сторінки в соціальних мережах: https://m/facebook.com/DSNSSUMY/; https:// www.instagram.com/dsns_sumy/

/Files/images/2020-2021/Screenshot_4.png

ЩОДО ОКРЕМИХ ПИТАНЬ ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ У 2021-2022 РОКАХ У ЗАКЛАДАХ ДОШКІЛЬНОЇ, ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Перспективне чотиритижневе меню Кіндратівської ЗОШ І-ІІІ ступенів (осінньо-зимовий період 2021-2022 (з 1-го січня 2022 року))

Навчання українців цифрової грамотності є одним з пріоритетних завдань Уряду України.

Пропонуємо долучитися до проєктів Міністерства цифрової трансформації і ознайомитися з платформами Дія.Цифрова освіта (https://osvita.diia.gov.ua/) (для всього населення) та Всеукраїнська Школа Онлайн (https://lms.e-school.net.ua/) (для вчителів та школярів), зареєструватися на платформах, скласти Цифрограм (національний тест на цифрову грамотність) і переглянути освітні серіали.

Рекомендовані освітні серіали:

- Основи кібергігієни https://osvita.diia.gov.ua/courses/cyber-hygiene

- Кіберняні https://osvita.diia.gov.ua/courses/cybernanny

- Обережно! Кібершахраї https://osvita.diia.gov.ua/courses/attentioncyberfraudsters

- Серіал для батьків «Безпека дітей в інтернеті» https://osvita.diia.gov.ua/.../serial-dlya-batkiv-onlayn...

- Як громаді стати цифровою https://osvita.diia.gov.ua/courses/digitalcommunities

- Електронний підпис https://osvita.diia.gov.ua/courses/digitalsignature

Поради батькам щодо безпечної поведінки дитини в цифровому середовищі:

- говорити з дитиною про безпеку в Інтернеті та допомагати розвивати критичне мислення, вчити робити аргументований вибір та нести відповідальність за його результати. Проста заборона використання ґаджетів може призвести до втрати довіри дитини до дорослого та приховування нею своїх захоплень. Найперше варто говорити, пояснювати, формувати культуру використання Інтернету в повсякденному житті;

- будувати відкриті та довірливі стосунки з дитиною щодо використання технологій: підтримувати спілкування, давати поради. Дитина має знати, що дорослий поруч і готовий допомогти;

- разом з дитиною переглядати матеріали на її улюблених веб-сайтах та грати в її улюблені Інтернет-ігри. Це допоможе краще зрозуміти інтереси дитини, її захоплення та причини такого вибору. Також це може стати приводом для невимушеного початку розмови про безпеку в Інтернеті;

- формувати корисні звички використання ґаджетів та цифрового середовища, розвивати цифрові, соціальні й емоційні навички, такі як: повага, емпатія, критичне мислення, відповідальна поведінка та психологічна стійкість;

- підвищувати самооцінку дитини, дозволяти дитині самостійно робити вибір і бути відповідальним за нього, вчити моделям поведінки із негативним досвідом в Інтернеті;

- заохочувати користуватись ґаджетами в зонах видимості дорослих. Це допоможе тримати під контролем, з ким ваша дитина контактує в Інтернеті через телефон, планшет, смарт-телевізор, ігрову приставку та інші пристрої, підключені до Інтернету;

- встановлювати часові межі користування ґаджетами, щоб балансувати час, проведений в режимі онлайн та офлайн;

- контролювати додатки, ігри, веб-сайти та соціальні мережі, якими користується дитина, та їх відповідність віку дитини;

- вчитись встановлювати на ґаджети дитини батьківський контроль, вимикати можливість спілкування або обміну повідомленнями в онлайн-чатах та функцію «поділитися розташуванням» у налаштуваннях додатків чи ігор, оскільки це може наразити дитину на небезпеку у вигляді небажаного контакту чи розкрити її фізичне місце розташування;

- перевіряти налаштування приватності в іграх та соціальних мережах, якими користується дитина, наявності в її профілі ввімкнених налаштувань приватності. Обмежити коло осіб, які можуть контактувати з дитиною та просити дитину радитись, перш ніж додавати нових друзів;

- використовувати доступні технології для налаштування батьківського контролю на пристроях, які можуть обмежувати шкідливий контент, контролювати дії дитини та обмежувати чи блокувати час користування підключеними до Інтернету пристроями або окремі функції (наприклад, камери, покупки через мобільні додатки);

- бути уважними до ознак страху чи тривоги, зміни поведінки, режиму сну та апетиту. Спостерігати, як дитина будує контакти зі світом: якщо більше сидить у ґаджетах, замкнута й не може описати свій стан; не знаходить слова, щоби розповісти про свої почуття та проведений день; якщо наживо не спілкується, не ходить у гості, не ходять в гості до неї; слухає депресивну, параноїдальну музику; має відсторонений погляд, апатію, дитина млява, має поганий апетит, не має інтересу в очах – у такому разі треба звертатися до фахівців і знати, куди звернутися за додатковою порадою та підтримкою, а також повідомляти дитині, куди вона може у разі потреби звернутись по допомогу. Важливо рахуватися з почуттями підлітка і не заперечувати їх, треба легалізувати ці почуття і дати дитині зрозуміти, що її приймають і про це можна говорити у родині.

Психологічну допомогу та підтримку можна отримати за номерами телефонів:

1) Національна гаряча лінія з питань протидії насильству та захисту прав дитин (Пн – Пт з 12:00 до 16:00):

0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних);

16 111 (безкоштовно з мобільних).

2) Онлайн консультація для підлітків в Teenergizer.

3) Чат-бот у Telegram і Viber допоможе дізнатись, куди звертатись за допомогою.

Більше інформації за посиланням https://mon.gov.ua/ua/osvita/pozashkilna-osvita/vihovna-robota-ta-zahist-prav-ditini/bezpeka-ditej-v-interneti

Поради батькам про безпеку дорожнього руху

Безпечній поведінці на дорозі треба вчити. Але завчені, як вірші, Правила не вбережуть дитину від біди. Тому поряд з вивченням Правил дорожнього рухутреба діяти особистим прикладом.

Використовуйте будь-який відповідний момент для ознайомлення дітей з правилами вуличного руху.

Гуляючи з дитиною, по дорозі до школи і додому зверніть його увагу на те, як багато машин їздить по вулицях. А який порядок! Це тому, що люди виконують правила дорожнього руху.

Розкажіть про те, що машини йдуть по одній стороні бруківки, що люди ходять по тротуару.

Переходячи з дитиною вулицю, покажіть їй, поясніть, що треба уважно подивитися ліворуч, потім праворуч, і переходити вулицю прямо, а не навскіс.

Дуже важливо, щоб ваша дитиназрозуміла, а не тільки запам’ятала,що виконувати правила руху потрібно завжди і всюди. Тому особистим прикладом показуйте їй, як потрібно поводитися на вулиці. Ваш приклад буде куди більш наочним, ніж сотні разів повторювані слова «не ходи на червоне світло».

Інструкції

Готуючись перейти дорогу

· Зупиніться, огляньте проїжджу частину.

· Розвивайте в дитини спостережливість за дорогою.

· Підкреслюйте свої рухи: поворот голови для огляду дороги, зупинку для огляду дороги, зупинку для пропуску автомобілів.

· Вчіть дитину вдивлятися удалину.

· Не стійте з дитиною на краю тротуару.

· Зверніть увагу дитини на транспортний засіб, що готується до повороту, розкажіть про сигнали покажчиків повороту у машин.

· Покажіть, як транспортний засіб зупиняється біля переходу, як він рухається за інерцією.

·

Очікування транспорту

· Стійте тільки на посадкових майданчиках, на тротуарі чи узбіччі.

Посадка і висадка з транспорту

· Виходьте першими, попереду дитини, інакше дитина може впасти або вибігти на проїжджу частину.

· Підходьте для посадки до дверей тільки після повної зупинки.

· Не сідайте в транспорт в останній момент (може прищемити дверима).

· Привчіть дитину бути уважним у зоні зупинки— це небезпечне місце (поганий огляд дороги, пасажири можуть виштовхнути дитину на дорогу).

Рух по тротуару

· Дотримуйтеся правого боку.

· Дорослий повинен перебувати з боку проїжджої частини.

· Якщо тротуар знаходиться поруч з дорогою, батьки повинні тримати дитину за руку.

· Привчіть дитину, йдучи по тротуару, уважно спостерігати за виїздом машин з двору.

· Не привчайте дітей виходити на проїжджу частину, коляски та санки везіть тільки по тротуару.

Дорожні пастки

Машина, що стоїть

Машина що стоїть, небезпечна: вона може закривати собою інший автомобіль, який рухається з великою швидкістю, заважає вчасно помітити небезпеку. Не можна виходити на дорогу з-за машин, що стоять. В крайньому випадку, потрібно обережно визирнути з-за стоячого автомобіля, переконатися, що небезпека не загрожує, і тільки тоді переходити дорогу.

Автобус, що стоїть

Автобус що стоїть, закриває собою ділянку дороги, по якій в той момент, коли ви вирішили її перейти, може проїжджати автомобіль. Крім того, люди біля зупинки зазвичай поспішають і забувають про безпеку.

Прихована небезпека

З-за нерухомого автомобіля, будинку, паркану, кущів та ін. може несподівано виїхати машина. Для переходу дороги потрібно вибрати таке місце, де дорога проглядається в обидва напрямки. В крайньому випадку, можна обережно визирнути з-за перешкоди, переконатися, що небезпеки немає, і тільки тоді переходити дорогу.

Повільно наближається машина

Машина, яка повільно рухається, може приховувати за собою автомобіль, що йде на великій швидкості. Дитина часто не підозрює, що за однією машиною може ховатися інша.

«Пустельна» вулиця

На вулиці, де машини з’являються рідко, діти вибігають на дорогу, попередньо її не оглянувши. Виробіть у дитини звичку завжди перед виходом на дорогу зупинитися, озирнутися, прислухатися— і тільки тоді переходити вулицю.

«Безпека» поруч з батьками

Перебуваючи поруч з дорослим, дитина покладається на нього і або зовсім не спостерігає за дорогою, або спостерігає погано. Дорослий цього не враховує. На вулиці діти відволікаються на всілякі предмети, звуки, не помітивши машину, і думаючи, що шлях вільний, вириваються з рук дорослого і біжать через дорогу. Перед переходом дороги ви повинні міцно взяти дитину за руку.

Пам’ятайте!Дитина вчиться законами вулиці, беручи приклад з вас, батьків, інших дорослих. Нехай ваш приклад вчить дисциплінованої поведінки на вулиці нелише вашу дитину, але й інших дітей. Переходьте дорогу, дотримуючись Правил дорожнього руху.

Батьки, будьте прикладом

Будьте прикладом для дітей у дотриманні правил дорожнього руху:

· Не поспішайте, переходьте дорогу розміреним кроком.

· Виходячи на проїжджу частину дороги, припиніть розмовляти— дитина повинна звикнути, що при переході дороги потрібно зосередитися.

· Не переходьте дорогу на червоний або жовтий сигнал світлофора.

· З автобуса виходьте першими. В іншому випадку дитина може впасти або побігти на проїжджу частину дороги.

· Залучайте дитину до участі у ваших спостереженнях за обстановкою на дорозі: показуйте йому ті машини, які готуються повертати, їдуть з великою швидкістю і т.д.

· Не виходьте з дитиною з-за машини, кущів, не оглянувши попередньо дороги,— це типова помилка, і не можна допускати, щоб діти її повторювали.

· Не дозволяйте дітям гратися поблизу доріг і на проїжджій частині вулиці.

Бережіть себе і своїх близьких.

/Files/images/2020-2021/1.jpg /Files/images/2020-2021/2.jpg

ПАМ'ЯТКА

для батьків щодо профілактики гострих кишкових інфекцій

Шановні батьки! Щоб уберегти ваші родини від таких поширених та небезпечних захворювань, як гострі кишкові інфекції (ГКІ), слід виховувати санітарно – гігієнічні навички у сім’ї та змалку привчати дітей до особистої гігієни.

• Гострі кишкові інфекції – це група гострих інфекційних хвороб, що характеризуються ураженням шлунково – кишкового тракту з порушенням водно – мінерального обміну, загальною інтоксикацією.

• Щоб уникнути ГКІ, після прогулянки, перед приготуванням їжі, у процесі готування та перед їдою слід ретельно мити руки з милом.

• Слід регулярно підстригати нігті собі і дитині. Довгі нігті, а також прикраси на руках знижують ефективність миття рук. Це особливо важливо для профілактики ГКІ у дітей раннього віку, до організму яких збудники інфекцій найчастіше потрапляють саме контактно – побутовим шляхом.

• Якщо ваші дитина гризе нігті, смокче пальці чи слинить їх, варто відучити її від таких шкідливих звичок.

• Для новонароджених та немовлят найнадійнішим способом профілактики ГКІ є грудне вигодовування. Якщо дитину годують штучними сумішами, їх слід готувати безпосередньо перед їдою та у жодному разі не зберігати до наступного годування.

• Не варто вживати продукти сумнівної якості. Купуючи продукти на ринку, слід звертати увагу на умови їх зберігання. Особливо небезпечними є продукти, куплені у місцях стихійної торгівлі.

• Ліпше вживати пастеризовані молочні продукти. Не слід вживати сире молоко та кисле молоко, приготоване у домашніх умовах.

• Для приготування страв та напоїв слід використовувати лише свіжі, неушкоджені та ретельно очищені продукти, чистий посуд тощо. Наприклад, приготований сік слід вжити одразу та не зберігати до наступного годування.

• Особливу увагу слід приділяти безпеці продуктів харчування, адже чимало з них ми вживаємо сирими. Перед вживанням сирих овочів, фруктів і ягід слід ретельно мити їх проточною питною водою, а потім обдати окропом.

• Готуючи їжу, варто пам’ятати, що сирі продукти, зокрема птиця, м'ясо, риба, молоко тощо, часто заражені збудниками ГКІ. Запорукою їх знищення є ретельне кулінарне оброблення – температура продукту під час оброблення має становити 100 °С. Заморожені м'ясо, риба, птиця мають повністю відтанути перед кулінарним обробленням.

• Готові страви бажано вживати одразу після приготування. Страви кімнатної температури, які до того ж зберігаються без дотримання належних умов, є ідеальним середовищем для розмноження мікроорганізмів.

• Якщо ви готуєте із запасом чи у вас залишилась частина страви, слід пам’ятати, що готові страви мають зберігатися або гарячими (при температурі приблизно 60 °С чи вище), або холодними (при температурі приблизно 10 °С чи нижче). Це край важливо, якщо ви плануєте зберігати страву 4 – 5 годин або більше.

• Не варто в водночас зберігати у холодильнику багато теплих страв, оскільки це уповільнює їх охолодження. Якщо всередині готової страви довго зберігається тепло (температура вище 10 °С), мікроорганізми виживають і швидко розмножуються, що може зашкодити вашому здоров’ю та здоров’ю дитини.

• Розігрівати заздалегідь приготовані страви варто при температурі не нижче 100 °С. Це надійний спосіб уберегтися від мікроорганізмів, які могли розмножуватися в їжі у процесі її зберігання (правильне зберігання готових страв пригнічує розмноження хвороботворних мікроорганізмів, але не знищує їх повністю).

• Не слід зберігати готові страви поряд із сирими продуктами, щоб уникнути небезпеки перехресного зараження. Збудники ГКІ, які містяться у сирих продуктах, можуть потрапити на готові страви при безпосередньому контакті. Таке перехресне зараження називають видимим. Також розрізняють приховане перехресне зараження, коли збудники ГКІ потрапляють на готові страви через кухонне приладдя, поверхні тощо.

• Якщо на ваших руках є порізи чи дрібні рани, їх слід забинтувати чи заклеїти бактерицидним пластиром, перш ніж готувати їжу.

• Зберігати продукти харчування слід якомога далі від хатніх тварин, оскільки вони також можуть бути джерелом збудників інфекцій. Для надійнішого захисту зберігайте продукти в ємностях, які щільно закриваються.

• Слід завжди зберігати продукти харчування, дотримуючись умов і термінів придатності, що вказані на упаковці.

• Варто пам’ятати про чистоту на кухні. На поверхнях для приготування їжі не має бути бруду, пилу, плям. Рушники для витирання та миття посуду слід щодня змінювати.

• Для пиття та приготування їжі слід використовувати воду тільки гарантованої якості. Якщо у вас є сумніви щодо її характеристик, ліпше додатково прокип’ятити воду, аби попередити ризик зараження.

Поради батькам щодо безпеки дітей в Інтернеті

Безпека дітей в інтернеті. Серія 0 — Вступ Безпека дітей в інтернеті. Серія 1 - Сімейні правила Безпека дітей в інтернеті. Серія 2 — Соцмережі та месенджери Безпека дітей в інтернеті. Серія 3 - Онлайн-ігри Безпека дітей в інтернеті. Серія 4 - Техніка безпеки: гаджети Безпека дітей в інтернеті. Серія 5 - Техніка безпеки: спілкування Безпека дітей в інтернеті. Серія 6 — Техніка безпеки: контент Безпека дітей в інтернеті. Серія 7 — Сексуальне насильство Безпека дітей в інтернеті. Серія 8 - Кібербулінг Безпека дітей в інтернеті. Серія 9 - Цифровий світ: виклики та перспективи Безпека дітей в інтернеті. Серія 10 — Підсумки

Шановні батьки!

Нагадуємо Вам, що під час літніх канікул, ви несете повну відповідальність за збереження життя та здоров’я ваших дітей. Звертаємо увагу на організацію відпочинку Вашої дитини під час літніх канікул. Дбайте про безпеку своїх дітей. Виховуйте у них навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, водою, вибухогазом, побутовою хімією, ліками. Виділіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми. Пам’ятайте, ці хвилини вимірюватимуться ціною життя. А щоб несподівана мить не стала початком великої біди, то потрібно давати дітям чіткі знання і вміння, як діяти в тій чи іншій ситуації. Залучайте дитину до виконання домашніх обов’язків. Тримайте під контролем проведення дозвілля дитиною за межами дому.

Любіть свою дитину, бережіть її, робіть усе так, щоб канікули приносили їй насолоду, задоволення, захоплення і радість. Не залишайте своїх дітей без нагляду! Пам'ятайте, що літні канікули для дітей - це можливість набратися свіжих сил, оздоровитися, відпочити, зарядитися енергією та позитивом, закріпити набуті знання і використовувати їх у домашніх умовах.

Нехай відпочинок Вашої родини буде цікавим, змістовним, насиченим яскравими подіями та що найголовніше – безпечним!

Не залишайте дітей без нагляду!

Легковажне поводження дітей з вогнем, газом, незнання елементарних правил безпечної поведінки – першопричини сумних та трагічних наслідків. І виною цьому – батьківський недогляд. Статистика трагедій свідчить: здебільшого нещастя трапляються тоді, коли діти залишаються вдома самі, без нагляду дорослих.

Кількість смертельних випадків та травмування серед дітей змушує звернутися до кожного громадянина, особливо до батьків.

Дбайте про безпеку своїх дітей, дотримуючись правил безпечної поведінки в побуті. Виховуйте у дітей навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, водою, побутовою хімією. Виділіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми. Пам'ятайте, ці хвилини вимірюватимуться ціною життя. А щоб неждана мить не стала початком великої біди, потрібно давати дітям чіткі знання і вміння, як діяти в тій чи іншій ситуації.

Пам'ятайте, що життя наших дітей залежить лише від нас самих!

/Files/images/2019-2020/unnamed.png

Рекомендації щодо дій та правил, з метою недопущення розповсюдження вірусу в закладах освіти

Коронавірус профілактика інфікування і поширення

7 порад від нової коронавірусної інфекцівї

/Files/images/2019/1448434462_2.jpg

ДО УВАГИ БАТЬКІВ!

Ви потерпаєте від насильства в родині?

Не знаєте куди звернутися, щоб проблема була вирішена і не отримала розголосу?

Ваша дитина не отримує аліментів?

Запрошуємо вас на безкоштовні консультації та дружні бесіди до сімейних радниць. Анонімність гарантується!

Адреса: м. Суми, пл. Незалежності, б. 8

Група в Facebook «Сімейні радники Сумщини»

(графік роботи сімейних радниць оголошується на сторінці групи)

Сімейні радники – це активні українці, лідери суспільної думки у власній громаді, які допомагають іншим людям захищати свої права: спільно з юристами системи безоплатної правової допомоги, фахівцями державної виконавчої служби, психологами, співробітниками Національної поліції та інших органів влади допомагають громадянам отримувати інформацію з питань сімейного права. Сімейні радники працюють як волонтери та забезпечують комунікацію між громадянами та відповідними співробітниками Мін’юсту, інших органів державної влади.

Сімейні радниці на Сумщині – досвідчені освітянки та громадські діячки: Ольга Полякова і Людмила Пономаренко: доцент і викладач кафедри соціальної роботи i менеджменту соціокультурної діяльності Сумського державного педагогічного університету, керівниці громадської організації «Лiга сучасних жінок».

У роботі сімейних радниць є два провідні напрями – сприяння виплаті аліментів, як засобу задоволення потреб дитини у її розвитку, та попередження домашнього насильства, яке чинить не лише особисту шкоду, але й гальмує демократичний розвиток на рівні регіону та держави.

Контактні дані сімейних радниць:

Ольга Полякова (050) 40 71 490

Людмила Пономаренко (066) 83 27220

ЗВЕРНЕННЯ

ПЕДАГОГІЧНОГО КОЛЕКТИВУ КІНДРАТІВСЬКОЇ ЗОШ І –ІІІ СТУПЕНІВ

/Files/images/2019-2020/file.jpg

ШАНОВНІ БАТЬКИ!

Ми хочемо нагадати вам, що такі слова, як «Добрий день», «Будь ласка», «Дякую» і «Вибачте» вперше дізнаються вдома.

Саме вдома, діти вчаться бути чесними, пунктуальними і сумлінними, добре ставитися до друзів та товаришів, поважати старших та вчителів.

Саме вдома вони вчаться бути акуратними, не говорити з повним ротом і кидати сміття у відведені для цього місця.

Вдома вони також вчаться бути організованими, доглядати за своїми речами і не чіпати чужі.

Ав школіми вчимо рідній мові, математиці, історії, географії, фізиці, хімії фізкультурі, батьківське вихованнями лише підкріплюємо, але не замінюємо.

ШАНОВНІ БАТЬКИ, повідомляюмо вам, що 1 листопада 2016 року набрала чинності постанова кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2016 року № 745, якою передбачено, що кожен громадянин України, який досяг 14 - річного віку, зобов'язаний отримати паспотр громадянина України!

Нижче прикріплено лист з даною інформацією.

ЗВЕРНЕННЯ ДО БАТЬКІВ

Сумський районний сектор Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Сумській області звертається до мешканців Сумщини, особливо до батьків.

Найчастіше біда трапляється тоді, коли малечу залишають напризволяще, там, де на кожному кроці на них чатує небезпека.

Незабаром канікули. На жаль, вони не завжди минають без нещасних випадків. Пустощі з вогнем, незнання елементарних правил безпечної поведінки - першопричини сумних та трагічних наслідків.

Шановні батьки! Не залишайте дітей без нагляду. Виховуйте у них культуру безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні з вогнем, газом, побутовими приладами. Роз’яснюйте правила відпочинку в лісі, на водних об’єктах та як діяти в екстремальних ситуаціях.

Пам'ятайте, що безпека наших дітей, в першу чергу, залежить від нас самих!

/Files/images/bezpeka_mogo_zhittja1.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 1515

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.